Mladší a starší školní věk (6 – puberta
dva biologické a psychologické stupně (6-8, 8-11)
pokračuje rozvoj jemné motoriky, rozvíjí se souhra ústředních i periferních činností – percepčně motorické učení
vzrůstá výkonnost svalstva
vadné držení těla – omezení pohybu zahájením šk. docházky
rozvíjet pohybové vlastnosti na základě všestrannosti
jednostranné přetížení – svalové dysbalance, mikrotraumata
potřeba pohybové aktivity – min. 1 hodina/den
Starší školní věk – období pohlavního dospívání
zvýšený tělesný růst, narušení tělesné a pohyb. harmonie
často se objevují vady páteře (Scheuermann, skoliosa …)
sportovní trénink: všestrannost, má vzbuzovat radost
správný rozvoj, pravidelné lékařské sledování
Doba dospívání – adolescence
růst se výrazně zpomaluje
pohyby jsou opět koordinované, harmonické
vysoký stupeň formovatelnosti – menší úsilí = větší efekt
růst trénovanosti, svalové síly
začíná abstraktní myšlení