Hlavní příčiny nedostatků strečinku jsou:
1) Učitelé provádějí cvičení strečinku bez předchozího vyšetření a odborné konzultace s lékařem (vyšetření podle Jandy).
2) Cvičení se neprovádějí v návaznosti na uvolňovací (relaxační) a posilovací cvičení.
3) Vlastní cvičení (hlavně v chladných dnech a měsících) se neprovádějí vůbec nebo málo a neúčinně.
4) Ve vyučovací jednotce se cvičí kolektivně, před strečinkem není zařazována práce dynamického charakteru, trenér dokonce počítá dobu napnutí, hráči zaujímají polohy laxně, baví se při nich, nespojují cvičení s dýcháním, nesnaží se pociťovat vlastní tělo, strečink se málo provádí v hlavní části tréninkové jednotky, zvláště při rozvoji rychlostně silových schopností, kde jsou intervaly odpočinku mezi opakováními poměrně delší, na závěr tréninkové jednotky se příliš se cvičeními spěchá, cvičení se odbývají, někdy se neprovádí vůbec.
5) Provádí se malá osvěta.
6) K dosažení optimálního efektu nemůžeme ve vyučovací jednotce strečinku věnovat více času, protože to by bylo na úkor jiných důležitých součástí vyučovací jednotky. Proto musíme žákům ukázat jak strečink správně cvičit a ostatní je v žákovi a jeho individuálním přístupu. Měl by cvičit doma každodenně (ráno po probuzení, odpoledne večer – ne před a těsně po večeři a v dobré psychické pohodě, klidné rodinné klima).