Expresionismus
Sportovními náměty se nejvíce nadchl německý expresionismus zastoupený M.Beckmannem. (např. jeho dílo Hráči rugby,1929)
Futurismus
Tento umělecký styl se objevuje v době počátku filmu a nových fotografických technik v Itálii. Svým pojetím měl velmi blízko ke sportu. Pokouší se totiž výtvarným způsobem zachytit pohyb tak, že ho rozkládá do dílčích fází, kterým pak v ploše obrazu usiluje dát dojem celistvosti.
Kubismus
Umělci se snaží namalovat věci nikoli tak, jak se jeví smyslům, ale tak, jak je známe a co o nich víme. Zobrazovaný jev je zprvu kubisty rozkládán do malých geometrických těles a stereometrických tvarů. Zde bychom mohli uvést za příklad tvorbu Roberta Delaunayho. Jeho dílo Běžci (1926) je rozděleno na pravoúhlé obrazce. Běžci jsou oblečeni do pestrobarevných dresů, které kontrastují s pozadím. Vzniká tak dojem pohybu běžců směrem k divákovi.
Dadaismus
Tento směr se snažil šokovat diváky, navyklé na běžný způsob vnímání akademické a tradiční tvorby. Do výtvarného umění přináší “dada” nový výtvarný objekt – ready made. Jeho vynálezcem byl Marcel Duchamp. Vzniká tak spojení rozličných předmětů denní potřeby v nový celek, se kterým se v běžném životě nesetkáme, neboť je zcela nesmyslný. (např. kolo upevněné na barové stoličce)
Surrealismus
Současník a pokračovatel dadaismu. Tyto dva směry se vzájemně doplňovali. Jeden z hlavních surrealistů byl Salvator Dali, který svými díly často šokoval celou veřejnost. V jeho technicky dokonalých a fantazijních obrazech nalezneme neobvyklé téma ze světa sportu, se kterým jsme se ještě nesetkali. Dílo Hrůzy sportu (1929) přináší ponurý pohled na výjev dvou střetávajících se ragbistů. Jedna z postav drží dýku a zraňuje svého soupeře.